10 διασκεδαστικά παιχνίδια στο σπίτι για να αυξήσουμε τη συγκέντρωση των παιδιών μας! Tips by ΛογοCare.

Τα νέα είναι πολλά! Το  ΛΟΓΟCARE μετακόμισε σε έναν πα-ρα-μυ-θέ-νιο χώρο, τα σχολεία ξεκίνησαν, οι ερωτήσεις είναι πολλές από τους γονείς, τα νέα άγχη ακόμα περισσότερο!

 

Ξέρετε τώρα, η Σοφία και η Δώρα είναι οι άνθρωποί μου! 

Τις συνάντησα στην υπερ-φανταστική μονοκατοικία του Λογοcare στην Κηφισιά και μιλήσαμε για το πώς θα μάθουμε τα παιδιά μας να συγκεντρώνονται μέσα από το παιχνίδι! Ω ναι!

Παίζω στο σπίτι και αυξάνω τη συγκέντρωση και την προσοχή μου!

Αυτό είναι το μότο των κοριτσιών και παρακάτω θα βρείτε έξυπνα, εύκολα παιχνίδια για να αυξήσετε τη συγκέντρωση των παιδιών σας!

Για δείτε!

 

  • 1. Αγαλματάκια ακούνητα

Πώς παίζεται: Ένα παιδί μετράει από το 1 έως το 10 με τα μάτια κλειστά. Οι φίλοι του αρχίζουν να κουνιούνται και να τρέχουν μέσα στο δωμάτιο. Μόλις ακούσουν τον ήχο … 10 ΣΤΟΠ πρέπει να παγώσουν και να μείνουν ακούνητοι στη θέση που βρίσκονται.

Τι κερδίζω: Το παιχνίδι αυτό μας μαθαίνει να έχουμε έλεγχο του σώματός μας. Πρέπει να συγχρονιστούμε με το άτομο που μετράει, να το ακούμε και την κατάλληλη στιγμή να σταματήσουμε την κίνηση του σώματος.

  • 2. Το 1 λεπτό

Πώς παίζεται: Δια σκορπάμε σε ένα δωμάτιο πολλά αντικείμενα/ παιχνίδια. Ζητάμε από τα παιδιά μέσα σε 1΄να συγκεντρώσουν όσα περισσότερα παιχνίδια μπορούν. Τα παιχνίδια που ψάχνουν θα πρέπει να έχουν το ίδιο χρώμα ή το ίδιο σχήμα ή το ίδιο υλικό κλπ. Πχ ψάχνουμε να βρούμε όλες τις κόκκινες μπάλες/ βρίσκουμε όλα τα τετράγωνα αντικείμενα/ ανακαλύψτε όλα τα χνουδωτά παιχνίδια. Ο βαθμός δυσκολίας μπορεί να αυξηθεί ανάλογα με την ηλικία και τις δυνατότητες των παιδιών πχ. ψάχνουμε όλα τα κίτρινα τετράγωνα αντικείμενα.

Τι κερδίζω: Το παιδί μαθαίνει να εξερευνά τον χώρο που βρίσκεται. Μένει συγκεντρωμένο στη λεκτική οδηγία που έχει δοθεί. Μαθαίνει να ξεχωρίζει και να διαλέγει ανάμεσα από διαφορετικές κατηγορίες. Εμπλουτίζει τις γνώσεις του, καθώς οι κατηγορίες και η δυσκολία τους μπορεί να αυξηθεί πχ. βρίσκω όλα κυλινδρικά αντικείμενα.

  • 3. Μάντεψε τι

Πώς παίζεται: Έχουμε μπροστά μας μία εικόνα και τη δείχνουμε στο παιδί. Την κοιτάζει για 2 λεπτά, την γυρίζουμε ανάποδα και ρωτάμε κάτι για αυτήν πχ. πόσα μπαλόνια είχε η εικόνα? – τι χρώμα μπλούζα είχε η μαμά? – κλπ. Στην αρχή η εικόνα δεν πρέπει να έχει πολλές πληροφορίες, σταδιακά δείχνουμε πιο σύνθετες εικόνες.

Τι κερδίζω: Σε αυτό το παιχνίδι πρέπει να εστιάσουμε πάνω σε όλες τις πληροφορίες της εικόνας. Αυξάνουμε τη συγκέντρωση, την προσοχή και την παρατηρητικότητα μας. Επίσης όταν θα ζητηθεί να θυμηθούμε κάτι από την εικόνα με τη βοήθεια της μνήμης μας ανακαλούμε τη σωστή απάντηση.

 

  • 4. Βρες τι αλλάζει

Πώς παίζεται: Ζωγραφίζουμε δύο ίδια αντικείμενα, τα οποία όμως θα έχουν μια μικρή διαφορά πχ. δύο πρόσωπα το ένα χαμογελαστό και το άλλο θλιμμένο. Το παιδί βλέπει την πρώτη εικόνα για μερικά δευτερόλεπτα και στη συνέχεια την αποσύρουμε  δείχνοντας τη δεύτερη. Πρέπει να παρατηρήσει τι έχει αλλάξει και να μας το πει.

Τι κερδίζω: Στο παιχνίδι αυτό πρέπει να έχουμε εστιάσει την προσοχή μας, για να παρατηρήσουμε όλες τις λεπτομέρειες. Η διαφορά θα είναι μικρή, οπότε πρέπει να κοιτάξουμε όλες τις λεπτομέρειες προσεκτικά. Η μνήμη θα μας βοηθήσει να θυμόμαστε την πρώτη εικόνα για να μπορέσουμε να τη συγκρίνουμε με τη δεύτερη.

  • 5. Τι πρόσθεσα;

Πώς παίζεται: Τα παιδιά κάθονται σε έναν κύκλο και στη μέση υπάρχουν διάφορα αντικείμενα που μπορούν να φορεθούν (καπέλα, γυαλιά, κορδέλες, αποκριάτικα αξεσουάρ, μάσκες, κλπ). Με το σύνθημα του ενήλικα κλείνουν τα μάτια τους και μόνο ένας τα κρατάει ανοιχτά. Το παιδί με τα ανοιχτά μάτια διαλέγει ένα αξεσουάρ και το φοράει. Με το δεύτερο σύνθημα του ενήλικα όλοι ανοίγουν τα μάτια και βρίσκουν τι έχει αλλάξει στον φίλο τους.

Τι κερδίζω: Το παιχνίδι αυτό μοιάζει με το «βρες τι άλλαξε» απλά φτιάχνουμε την εικόνα πάνω μας. Η εικόνα είναι τα ίδια τα παιδιά, που επιλέγουν μόνα τους τις διαφορές του πριν και του μετά. Είναι πολύ διασκεδαστική ενασχόληση που θα λατρέψουν μικροί και μεγάλοι.

  • 6. Φτιάξε το μοτίβο

Πώς παίζεται: Αρχικά δημιουργούμε ζωγραφίζοντας/ εκτυπώνοντας πολλές ίδιες εικόνες  πχ. 10 κίτρινα τρίγωνα, 10 μπλε κύκλους, 10 πράσινα τετράγωνα, 10 κόκκινα παραλληλόγραμμα. Κόβουμε τις εικόνες και τις ανακατεύουμε. Στη συνέχεια φτιάχνουμε μια σειρά με μερικές από αυτές και ζητάμε από το παιδί να φτιάξει την ίδια σειρά με εμάς από κάτω. Το μοτίβο μας μπορεί να ξεκινήσει να έχει 4-5 εικόνες και σταδιακά να αυξάνονται.

Τι κερδίζω: Σε αυτό το παιχνίδι το παιδί επεξεργάζεται το οπτικό μήνυμα που λαμβάνει και πρέπει να το αποδώσει σωστά. Είναι προσεκτικό για να βρει τη σωστή εικόνα και να την τοποθετήσει στη σωστή θέση. Μπορούμε να βάλουμε συγκεκριμένο χρόνο υλοποίησης  του μοτίβο, με σκοπό να αυξηθεί η ταχύτητα του παιδιού.

  • 7. Το περιοδικό μου

Πώς παίζεται: Διαλέγουμε ένα παραμύθι και επιλέγουμε στην τύχη μία σελίδα του με κείμενο. Λέμε/ ζωγραφίζουμε ένα γράμμα και ζητάμε από το παιδί να μας το βρει μέσα στη σελίδα. Το γράμμα θέλουμε να υπάρχει πάνω από μία φορά, ώστε να δημιουργηθεί κίνητρο και διάρκεια στο παιχνίδι.

Τι κερδίζω: Η δραστηριότητα αυτή αφορά κυρίως πιο μεγάλα παιδιά ή παιδιά που έχουν έρθει σε επαφή με τα γράμματα. Επίσης είναι ένας τρόπος να ενισχύσης τη συγκέντρωση και την προσοχή του παιδιού που ετοιμάζεται να πάει στο σχολείο. Το παιδί έρχεται σε επαφή με το βιβλίο και ασχολείται εξολοκλήρου με αυτό.

  • 8. Βρες πού ταιριάζω

Πώς παίζεται: Δίνουμε στα παιδιά μερικά σχήματα και μπροστά τους τοποθετούμε το κουτί που μπαίνουν τα σχήματα. Ζητάμε να βάλει ο κάθε ένας τα σχήματά του στη σωστή εσοχή όσο πιο γρήγορα μπορεί.

Τι κερδίζω: Το παιχνίδι αυτό απαιτεί να υπάρχει συνεργασία μεταξύ των παιδιών και αναμονή για τη σειρά του άλλου. Περιμένουμε να τοποθετήσει ένα κομμάτι ο φίλος μας για να βάλουμε μετά το δικό μας. Τα παιδιά καλλιεργούν το ομαδικό πνεύμα και μαθαίνουν να συνεργάζονται. Επιπλέον, μαθαίνουν τα σχήματα, την έκταση που έχουν και τον χώρο που καταλαμβάνουν σε μία επιφάνεια.

  • 9. Πες ό,τι ακούς

Πώς παίζεται: Το παιχνίδι αυτό δεν χρειάζεται κανένα υλικό και καμία προετοιμασία. Τι κάνουμε? Λέμε στο παιδί μας λεκτικά μία πληροφορία/ εντολή και αυτό με τη σειρά του την μεταφέρει σε κάποιον άλλο. Για παράδειγμα λέμε «πήγαινε και πες στον μπαμπά έχεις ένα κουνούπι στο χέρι σου», «πήγαινε και πες στη γιαγιά σ’ αγαπώ», κλπ..

Τι κερδίζω: Μαθαίνουμε στα παιδιά να ακούν προσεκτικά τις λεκτικές πληροφορίες και να προσπαθούν να τις συγκρατήσουν. Στόχος μας δεν είναι μόνο να ακούσουν τι λέμε, αλλά να το θυμούνται και στη συνέχεια να μπορούν να το αποδώσουν σε κάποιο άλλο άτομο.

  • 10. Βρες το ίδιο

Πώς παίζεται: Όλοι γνωρίζουμε το παιχνίδι βρες τις διαφορές. Τώρα θα παίξουμε αυτό το παιχνίδι αλλά με διαφορετικό τρόπο. Τοποθετούμε μπροστά μας δύο κάρτες που πάνω υπάρχουν διάφορες εικόνες. Οι κάρτες αυτές θα έχουν μόνο μια εικόνα κοινή. Το παιδί θα πρέπει να κοιτάξει προσεκτικά και να βρει την ίδια εικόνα. Προσοχή, θα πρέπει να είναι γρήγορο και να μην προλάβει να το βρει κάποιος άλλος.

Τι κερδίζω: Έχουμε μπροστά μας ένα παιχνίδι παρατηρητικότητας και ταχύτητας. Είμαστε προσεκτικοί και κοιτάμε όλες τις πληροφορίες της εικόνας. Θέλουμε να είμαστε γρήγοροι και να βρούμε πρώτοι την απάντηση, αλλά δεν πρέπει να είμαστε βιαστικοί. Στοχεύουμε στην αύξηση της οπτικής αντίληψης, της προσοχής και της συγκέντρωσης.   

 

Μα πείτε μου δεν είναι όλα τέλεια;;

 

Δοκιμάστε τα και περιμένω εντυπώσεις!!!!

 

Για οποιαδήποτε απορία ή σκέψη, τα κορίτσια του ΛογοCare είναι πάντα στη διάθεσή σας είτε στο Facebook είτε Instagram είτε φυσικά στο 
2108010858! 

Με όλη μου την αγάπη,

Μυρτώ 

 

 

Φανταστικό θέμα! Αυτά τα κορίτσια τα έχω αγαπήσει χωρίς να τα γνωρίζω!

Θα τα δοκιμάσω όλα! Είστε θεούλες!

Leave a Reply

go to top